18. září 2019

Metabolic Balance 0.-2. den

Poslední dva roky byly pracovně náročné. Stěhování skladů, implementace nového ERP, hodně stresu a vyčerpávající dlouhotrvající projekty. Vlastně jsem neměl pořádně dovolenou, tak když jsem dostal možnost v září konečně dovolenou mít, hledal jsem kam. Letět k moři s all inclusive mi nepřišlo to pravé, tak jsem spíše uvažoval o klidu v přírodě. Dva hotely, které jsem měl doporučeny, neměly volné pokoje na můj termín. Tak jsem se podíval na pobytové balíčky, které vycházely v září na Sv. Kateřině, kde to už znám a byl jsem vždy naprosto spokojen.

Rychlík RožmberkPohoda ve vlaku do Počátek, konečně dovolená.
Chtěl jsem dlouhý pobyt, jak jsem někde objevil, na odpojení potřebuje člověk aspoň 8 dní v kuse. Nejdelší pobyt byl Metabolic Balance® na 10 nocí. Už jsem o tomto pobytu věděl z minulosti, ale nějak podrobněji jsem jej nestudoval. Slovo balance - rovnováha mi rozhodně chyběla, zdravé stravování na míru je rozhodně lepší než all inclusive v hotelu u Středozemního moře. Znal jsem i jméno garanta projektu RNDr. Suchánka, kamarádka u něj dělala kurz nutričního poradce. Podmínkou pobytu je odběr krve - možný na místě, tedy +1 den pobytu. Nebylo, co řešit, dva víkendy - dohromady 12 dní dovolené v jednom tahu. Místo v hotelu bylo, zaplatil jsem zálohu a oznámil termín dovolené v práci. Více jsem neřešil.

0. den - odběr krve
Do resortu jsem přijel ve čtvrtek odpoledne. Vše jsem dobře znal. Měl jsem batoh a tašku na boty a využil rychlík Rožmberk, který mě dovezl rovnou na nádraží do Počátek. V kupé jsem byl s čerstvými studenty psychologie, kteří cestovali na seznamovací akci prváků do Jihlavy (tam stíhali autobus někam do divočiny), bylo to hodně milé, poslouchat jejich nadšení z nové etapy života.

Řidič hotelu mě dovezl před 15h, pokoj byl už připravený a s chůtí jsem si zašel na oběd ještě dle vlastního výběru - hráškový krém a caesar salát s kuřecím masem. Pročistil jsem si trochu poštu, pak se podíval, jak to tu vypadá s Pokemony, přece jenom v neděli měl být event na Turtwigy. Uteklo to rychle, byl čas na večeři: pstruh a čokoládový fondán s vanilkovou zmrzlinou (rozloučení s dezerty).

V pátek ráno byl sraz v 7h na recepci, jeli jsme s Dr. Suchánkem do Počátek na odběr krve, poznal jsem první kolegyni, s kterou do toho půjdu. Po cestě jsme byli seznámeni s organizačními detaily a po návratu jsme pokračovali měřením na InBody a krátkým pohovorem. Následovala hotelová snídaně, ještě dle našeho výběru. Oficiální program začínal až večeří. Vzal jsem NW hůlky a vyrazil do Horní Cerekve, kde jsem chtěl vidět zatopený kamenolom.

Nordic Walking výlet do Horní Cerekve.

Zpátky jsem se vlakem přesunul do Jihlávky, ať nejdu tu stejnou trasu znovu. Večer byla seznamovací večeře v indickém/jogínském stylu a bylo nám vysvětleno, co nás čeká. Dostali jsme své jídelníčky, abychom se mohli každý seznámit se svým hřištěm.

Jídelníček na 14 dní, úpravy absolutně bez tuku.
To však byl plán až od pondělí, sobota a neděle byla určena k očistě střev.

1. den rýžový
U snídaně nás čekal talíř rýže a dvě lahve:
Celým pobytem nás ještě provázel čaj Lymfodren (od Ryor) a voda z místního pramene Sv. Kateřiny.  Asi v 9:30 jsem to do sebe kopnul, nebylo to tak špastné, už jsem tu v pobytu před rokem prodělal očistu střev slanou vodou, tak jsem tušil, co mám čekat. Šel jsem na pokoj, ale nemohl se dočkat. Chyba, měl jsem chodit, ne být v klidu. V 11h byla přednáška Dr. Suchánka a přesně na jejím začátku přišel konečně účinek vypité minerální vody. Informace na přednášce byly zajímavé a snad jsem odbíháním o nic zásadního nepřišel. Nakonec jsem šel na záchod během dne asi 10x, intenzivní to bylo jen do 14h.

Na oběd a večeři byla opět rýže, kterou jsme si mohli dochutit kořením. Už jsem neopakoval omyl z rána a nedával si do ní česnek, který jsem cítil celý den.

Samá rýže.
Odpoledne byla před večeří lekce Pilates, kterou jsem zvládl s mírným bolením hlavy, což byla očekávaná reakce očisty.

2. den bramborový
Neděle kopírovala sobotu, jen rýže byla nahrazena bramborami. Tentokráte jsem dal napřed červené a pak bílé. Efekt byl rychlejší, očista začala už 9:45, jelikož byl od 11h event s Pokemony, rychlejší průběh jsem uvítal. Jako správný trenér Pokemonů, jsem vyběhl v 11h ven, abych zapnul lurka, nebyla to klidná hra, ale pohyboval jsem se blízko hotelu, a tak jsem si splnil, co jsem potřeboval. Běhat se sevřenýma půlkama na záchod je celkem sranda a dává to obrovskou energii do pohybu.

Pokemon Go na Sv. KateřiněPokemon Go na Sv. Kateřině. Pátý pokestop jsem si netroufl zapínat, byl poměrně z ruky.
Oběd a večeře byla proložena lekcí jemného cvičení s míči, což byla pěkná dřina nakonec a pěkně jsem se u toho potil. Dostal jsem ukázkovou křeč do břišních svalů, ale jinak jsem se cítil skvěle a sobotní bolest hlavy se nedostavila. Jen večer mírné pálení žáhy, což bylo buď cvičením nebo kávou po obědě.

Po večeří jsme měli povídání o Metabolic Balance s Dr. Suchánkem, kde nám zodpovídal dotazy a seznámil nás s historií a dosavadními výsledky programu.

Samé brambory.

Víkend jsem dal celkem v pohodě, hodně pomáhala podpora naší malé skupinky. S námi byli ještě dva účastníci DŠL pobytu, které jsme potkávali na lekcích. Ve skupině jsme si vyměňovali postřehy, zkušenosti a nápady, jak to celé dobrodružství budeme realizovat.

Chcete vědět, jak to bylo dál ? »